La tornada a l’escola en temps de pandèmia

Article publicat a la revista Vila de Piera del mes d'octubre.

Després de gairebé mig any, els centres escolars tornen a obrir les seves portes. La comunitat educativa reprèn la seva activitat presencialment. L'alumnat trepitja de nou les aules. Entre termòmetres, gels hidroalcohòlics i mascaretes i, sobretot, amb distància.

A més, a Piera, amb una novetat afegida. Des d'aquest curs, la vila compta amb un nou institut-escola. El que, a priori, hauria de ser una millora i quelcom positiu per al nostre municipi, només és un rentat de cara, un canvi de nom per a una mateixa cosa.

L'Escola Les Flandes i l'Institut Salvador Claramunt s'han fusionat convertint-se en un nou i únic centre. Les instal·lacions continuen sent les mateixes. Igual de precàries i antigues. El nombre de grups continua sent el mateix. Només han recol·locat els alumnes entre els dos edificis.

Aquesta pantomima és la resposta que dóna el Departament d'Educació a la demanda que, des de fa temps, fa l'Ajuntament per crear un nou institut a Piera.

A més, sembla que haurà de ser l'Ajuntament qui assumeixi bona part del projecte. Un projecte que és competència de la Generalitat.

Des de la CUP exigim transparència. El govern municipal ha de plantar-se posant per sobre els interessos de la vila. L'escola pública i de qualitat també l'hem de començar a crear des de baix.

Necessitem noves instal·lacions. Necessitem ampliar l'oferta de formació de cicles de graus mitjà i superior. Lluitem perquè el jovent pugui quedar-se a la vila i no es vegi obligat a marxar fora per formar-se. Mantinguem viu el poble. Per una educació per a totes!

 

La revista de la Vila de Piera es pot consultar també en format digital.