Torneu al poble el que és del poble
Article publicat a la revista Vila de Piera del mes de març.

La piscina de Piera sempre ha estat molt vinculada a la vida diària del poble, des de l’esport base fins al benestar físic de les ciutadanes, passant per ser un bon lloc a l’estiu. És per això que mai hem entès per què des del consistori, any rere any, se la castiga cruelment. Ja fa molts anys, quan totes ens sentíem orgulloses de tenir una de les primeres piscines retràctils de Catalunya, mai vàrem pensar que el projecte començava a decaure quan l’Ajuntament decidia externalitzar la seva gestió.
La piscina va ser una víctima més de l'especulació capitalista que porta suportant el municipi durant anys. S’ha deixat de costat tot el treball pedagògic que aporta a la gent, i s’ha anat directament a buscar el benefici econòmic amb les menors inversions possibles, per tant, totes les instal·lacions han quedat obsoletes. Tot això, amb el valor afegit de pagar unes quotes estratosfèriques, de les quals si l'empresa no arriba als beneficis pactats, l’ajuntament es farà càrrec de la resta al final de l’exercici anual. Això vol dir que els vilatans paguem dos cops el mateix servei.
El dia 1 de febrer, l’Ajuntament, de mutu acord amb l’empresa que gestiona la piscina, decideix tancar les instal·lacions per quatre mesos sense importar-los gens el benestar físic, mental i psicològic, tant necessari en aquests temps de pandèmia.
És per això que des de la CUP Piera pensem que ara és el moment d’apoderar-nos totes i exigir la imminent obertura de les instal·lacions, l’alliberament de l'externalització i la municipalització del servei.
Ja és hora de tornar al poble el que és del poble!

https://twitter.com/CupPiera/status/1367934825005518850
