Any nou. Polítiques noves

Article publicat a la revista Vila de Piera del mes de gener

Donem la benvinguda l’any 2023. A aquest any li demanem moltes coses. Li demanem diverses fites. La primera que li demanem és sobirania. I què és sobirania? La sobirania és la capacitat de SER per nosaltres mateixes. Un exemple són els edificis municipals, volem que energèticament siguin sostenibles, utilitzant plaques fotovoltaiques.

Una altra qüestió que demanem al nou any és teixir comunitat. Volem que les veïnes de la nostra vila siguin partícips de la vida que les envolta, que sàpiguen què passa al seu voltant. La ciutadania ha de ser capaç i se l’ha de deixar participar en allò que succeeix a la vila. Un exemple són els pressupostos participatius. Entre totes hem de poder decidir cap a on van els nostres impostos. La fiscalitat ha de ser sobirana.

I per últim, hem d’emprendre l’embat contra el capitalisme. I això vol dir deixar de posar el camí fàcil a les empreses privades que, a poc a poc, es fan amb tots els racons del nostre municipi i que només busquen el benefici propi. Hem de començar a apostar per una municipalització, que posa la vida al centre, que abans de tot es preocupa per les persones. Primer la vida, després els calés.

Tot això és el que li demanem a aquest nou any. I per tot això és pel que lluitarem. Perquè davant de totes les nostres propostes estan les persones. Davant de tots els nostres propòsits està la vida. I sempre seguirem aquests tres principis: sobirania, comunitat i embat contra el capitalisme. A partir d’aquí podrem construir la societat que volem: una societat solidària.

Bon any nou, pierenques!

La revista de la Vila de Piera es pot consultar també en format digital