Notícies de Piera

Dissabte 20 de maig vam presentar un document per lluitar contra el feixisme als carrers i a l'ajuntament, i ho vam presentar a tots els partits polítics que van participar en el debat de les eleccions que va fer Piera Televisió.

La CUP Piera - Alternativa Municipalista ens presentem per segon cop a les eleccions municipals de Piera. El 2019 vam aconseguir entrar a l'Ajuntament amb la regidora, Julia Bueno, gràcies al suport de 468 persones. Des d'aquell moment hem estat treballant durant quatre anys, des de l'oposició, amb la convicció d'intentar canviar les formes de fer política a la Vila. Després d'aquest treball i coneixent una mica més la institució us presentem el Programa marc CUP Piera 2023 - 2027.

Un dels primers condicionants per ser un poble dormitori és no tenir un teixit industrial on les persones puguin viure i treballar allà on viuen. Si a això sumem polítiques contràries a les tradicions, les festes i fires; l'externalització dels actes, d'esquena a la vinculació dels barris amb el nucli urbà, la identitat del municipi; i una mínima implicació i sensibilitat de les regidories amb les associacions i la realitat social, passa el que passa a Piera i ens trobem amb tots aquests mals exemples:

A l'Ajuntament, la CUP, hi som perquè entenem la participació institucional com una eina per poder arribar als nostres objectius i no pas com un fi en si mateix. Des del juny de 2019 tenim representació a l’Ajuntament; hi hem entrat per fer política d'impugnació, de fiscalització sobre la política practicada al consistori i oferir-ne alternatives.

Davant les properes eleccions municipals cal fer una reflexió des de l’esquerra independentista sobre quin model de territori volem tenir. L’aparició de l’extrema dreta és un fet amb els seus components masclistes, racistes i classistes. L’extrema dreta que arriba després que la dreta extrema l’hagi alimentat amb privacions de llibertats: llei “mordaza”, atacs al dret d’avortament, etc i amb tota mena de lleis que posen per davant de la vida el capitalisme, que dupliquen la vulnerabilitat de la gent.

El govern de l’Ajuntament de Piera i alguns grups municipals incompleixen la normativa del català que regula el ROM (Reglament Orgànic Municipal). L’article 5 del ROM diu que tota la documentació oficial de l’Ajuntament ha de ser en català. El 30 de novembre en el ple municipal es va aprovar una moció presentada en castellà pel regidor no adscrit, Jorge Bernués, sobre el rebuig a la construcció d’una incineradora de residus a Masquefa.

Julia Bueno va estudiar comunicació audiovisual, actualment estudia educació primària i és mestra d’educació infantil. Vinculada a diverses entitats socials i culturals de la vila, tornarà a ocupar la primera posició a la llista de la CUP Piera. La CUP va aconseguir entrar per primer cop a l’Ajuntament en les eleccions de fa quatre anys.

Donem la benvinguda l’any 2023. A aquest any li demanem moltes coses. Li demanem diverses fites. La primera que li demanem és sobirania. I què és sobirania? La sobirania és la capacitat de SER per nosaltres mateixes. Un exemple són els edificis municipals, volem que energèticament siguin sostenibles, utilitzant plaques fotovoltaiques.

Amb l’arribada de la pandèmia vam entrar en una gran crisi econòmica i social que avui, dos anys després, encara en patim les conseqüències. A més, la guerra d’Ucraïna o la situació d’emergència climàtica que vivim actualment, encara han agreujat més aquesta situació. Moltes famílies del nostre municipi pateixen per arribar a final de mes amb un plat a taula i, ara que arriba el fred, aquestes veïnes seran víctimes de la pobresa energètica. De manera que, una vegada més, l’alimentació i l’energia esdevindran drets només per a aquelles persones econòmicament privilegiades.

Al llarg dels últims cursos molts dels nostres joves que tenien ganes de continuar estudiant en una formació professional pública i de qualitat, s’han vist sense plaça i/o abocats a matricular-se en un perfil professional que no era l’escollit o fins i tot fer una continuïtat dintre del sistema educatiu que no era la primera ni la segona opció.

Pàgines