La CUP Piera reivindiquem l’obertura dels espai públics tancats

Aquest dissabte 22 de maig l’Assemblea de la CUP Piera vam reivindicar l’obertura d’aquells espais públics que estan tancats des de fa anys. La CUP vam instal·lar una paradeta informativa davant de l’antic CAP de Piera, al carrer Piereta, edifici que porta tancat des del 21 de maig de 2016, quan es va fer el trasllat al nou CAP.

Són 5 anys amb una instal·lació municipal tancada sense cap ús, i és evident que a la vila li manca espai per poder fer diverses activitats. Des de la CUP demanem que aquest edifici tingui una dedicació social dirigida als infants i joves de Piera. Volem que l’antic CAP sigui una ludoteca, un esplai municipal que ofereixi activitats de lleure per als infants i joves de Piera, i que organitzi tallers, casals, colònies i campaments.

Però aquest no és l’únic espai municipal sense ús. Tenim també el bloc ubicat entre la policia i els bombers, el que ocupava fins el 2018 l’Espai d’Entitats i que des d’aquell any està tancat. L’Ajuntament va iniciar unes obres per transformar-lo, però aquestes obres es van aturar i no s’ha fet res des de fa més de dos anys. Aquest espai creiem que s’hauria de dedicar al joves d’entre 12 i 25 anys, amb l’organització de cursos, xerrades i activitats per a aquestes edats.

En aquesta mateixa campanya també reclamem que el govern de Piera inici els passos necessaris perquè els pisos buits de bancs i grans tenidors siguin convertits en habitatge social. A Piera tenim diversos blocs acabats o per acabar que porten molts anys tancats. El passat mes de desembre la CUP ja vam fer un escrit a la revista Vila de Piera i a la web de l’Assemblea de la CUP Piera en el que demanàvem accions per part del govern pierenc per solucionar la problemàtica de l’habitatge a la nostra vila. Un govern de Piera que té prou diners de romanent (21 milions d’euros) per poder expropiar o acabar les construccions existents.

Aquí trobareu el diptic amb la informació de la campanya